Loading ....
Przedszkole nr 37 "Bajkowy Świat"
Biuletyn Informacji Publicznej
Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi
nr 37 "Bajkowy Świat"
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
ul. Szlenkierów 8
01-181 Warszawa
tel/fax: (22) 632 11 31
e-mail: p37@eduwarszawa.pl
strona: p37.przedszkola.net.pl

Pracownicy Przedszkola – zadania, prawa i obowiązki

§ 11

  1. Pracownikami Przedszkola są:
    1. dyrektor,
    2. nauczyciele;
    3. nauczyciele – wspomagający, specjaliści: logopeda, psycholog itp.;
    4. pracownicy administracji: kierownik gospodarczy, sekretarka,
    5. pracownicy obsługi: woźne, pomoc nauczyciela, dozorcy, kucharka, pomoce kuchenne, szatniarka.
  2. Liczbę pracowników administracji i obsługi oraz liczbę nauczycieli w tym nauczycieli specjalistów co roku zatwierdza organ prowadzący w arkuszu organizacji przedszkola.
  3. Nauczyciele
    1.  Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczno – wychowawcza i opiekuńczą zgodnie z obowiązującymi programami nauczania, odpowiada za jakość i wynik tej pracy, szanuje godność dziecka i respektuje jego prawa.
    2. Nauczyciel odpowiada za bezpieczeństwo i zdrowie powierzonych mu wychowanków.
    3. W sytuacji wyższej konieczności nauczyciel może pozostawić dzieci pod opieką innej osoby dorosłej zatrudnionej w przedszkolu. 
    4. Nauczyciel tworzy warunki wspomagające rozwój dzieci oraz ich zainteresowania i zdolności, dąży do kształtowania procesów rozwojowych oraz do optymalnej aktywizacji dzieci poprzez wykorzystanie ich własnej inicjatywy.
    5. Nauczyciel wspiera samodzielnie działania dziecka i pomaga w dostrzeganiu problemów rozwiązywania ich, uczy zasad postępowania, umożliwia dokonywanie wyborów, wspiera działania twórcze w różnych dziedzinach aktywności.
    6. Nauczyciel tworzy okazje do pełnienia przez dziecko różnych ról w układach interpersonalnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na rolę dziecka w rodzinie, grupie przedszkolnej oraz w środowisku.
    7. Nauczyciel pomaga dziecku w budowaniu systemu wartości – dobro, prawda, miłość, piękno, przyjaźń.
    8. Nauczyciel uczy dzieci wzajemnego współdziałania i wspomagania w sytuacjach trudnych. Prowadzi zajęcia z zakresu empatii.
    9. Nauczyciel pomaga dzieciom w rozwijaniu odpowiedzialności poprzez samodzielne wywiązywanie się z podejmowanych zadań oraz uczyć szacunku do pracy swojej i innych.
    10. W pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciel współpracuje z psychologiem, logopedą oraz innymi specjalistami służącymi pomocą w rozwiązywaniu problemów.
    11. Nauczyciel planuje i prowadzi pracę dydaktyczną wychowawczą, opiekuńczą; gromadzi dokumentację swojej pracy, ponosi odpowiedzialność za jej jakość.
    12. Nauczyciel prowadzi dziennik zajęć przedszkola, w którym dokumentuje przebieg pracy wychowawczo - dydaktycznej z wychowankami w danym roku szkolnym. W dzienniku zajęć wpisuje się w porządku alfabetycznym imiona i nazwiska wychowanków, daty i miejsca ich urodzenia, imiona i nazwiska rodziców i adresy ich zamieszkania, oznaczenie realizowanego programu wychowania przedszkolnego oraz odnotowuje się obecność wychowanków w danym dniu. Dziennik zawiera ponadto ramowy rozkład dnia danego oddziału uwzględniający czas realizacji programu pracy wychowawczo – dydaktycznej oraz czas zajęć dodatkowych prowadzonych przez specjalistów. Fakt przeprowadzenia zajęć nauczyciel potwierdza własnym podpisem, który jest dowodem jego obecności w pracy. Dziennik jest zapisem pracy dokonanej. Wpisu dokonuje się codziennie po skończeniu zajęć. Do zapisu można czynić adnotacje ważne dla pracy wychowawczo – dydaktycznej. Nauczyciel prowadzi dokumentację oddziału zgodnie z obowiązującymi przepisami i ustaleniami Rady Pedagogicznej.
    13. Nauczyciel stosuje twórcze i nowatorskie metody nauczania i wychowania w ścisłej współpracy  z domem rodzinnym dziecka.
    14. Nauczyciel korzysta w swojej pracy z pomocy merytorycznej i metodycznej ze strony dyrektora, doradcy metodycznego, opiekuna stażu i Rady Pedagogicznej. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe poprzez aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, uzyskuje wyższe stopnie awansu zawodowego, wykorzystuje nabyte umiejętności w pracy z dziećmi.
    15. Nauczyciel prowadzi i dokumentuje obserwację pedagogiczną oraz przeprowadza diagnozę pedagogiczną mającą na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci zdrowych i niepełnosprawnych.
    16. Prowadzi pracę wyrównawczą z wychowankami i dokumentuje ją.
    17. Nauczyciele i specjaliści współdziałają wzajemnie ze sobą oraz z rodzicami dziecka w sprawach wychowania, nauczania i opieki.
    18. Nauczyciele planują i realizują pracę dydaktyczno – wychowawczą poszczególnych grup z uwzględnieniem wytycznych zawartych w programie rozwoju placówki oraz są odpowiedzialni za jej jakość.
    19. Nauczyciel prowadzi analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna) z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej. Wyniki diagnozy przekazuje rodzicom do końca kwietnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym dziecko ma obowiązek albo może rozpocząć naukę w szkole podstawowej.
    20. Nauczyciel wnioskuje do Dyrektora o dopuszczenie zestawów, programów wychowawczych przedszkola.
    21. Nauczyciel ma prawo opracowania własnego programu edukacyjnego, który po zaopiniowaniu i zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną i zatwierdzeniu przez dyrektora może być realizowany na terenie placówki.
    22. Zgodnie z art. 63 Karty Nauczyciela nauczyciel korzysta w związku z pełnieniem obowiązków służbowych z prawa do ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy państwowych. Organ prowadzący szkołę obowiązany jest z urzędu występować w obronie nauczyciela, gdy ustalone dla nauczyciela uprawnienia zostaną naruszone.
    23. Nauczyciel specjalista – (logopeda, psycholog, terapeuta SI, nauczyciele wspierający, rehabilitant) zatrudniony w przedszkolu, otacza opieką wszystkie dzieci i udziela porad oraz wskazówek do pracy wszystkim rodzicom .
    24. Do zadań specjalisty w szczególności należy:
      • współpraca z nauczycielami w grupach w celu minimalizowania skutków zaburzeń rozwojowych, zapobiegania powstawania wad wymowy, inicjowania rożnych form pomocy wychowawczej
      • w zależności od potrzeb i możliwości specjalisty diagnozowanie dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, badania diagnostyczne zgłaszanych dzieci.
      • współuczestnictwo w tworzeniu indywidualnych programów terapeutycznych, prowadzenie zajęć terapeutycznych, relaksujących, kompensacyjno – wyrównawczych.
      • współpraca z rodzicami (prawnymi opiekunami), prowadzenie doradztwa dla rodziców (prawnych opiekunów), w zakresie swoich kompetencji.
      • w miarę możliwości i kompetencji prowadzenie warsztatów dla nauczycieli.
      • kierowanie dzieci na badania specjalistyczne uzupełniające diagnozę.
      • udział w komisji kwalifikacyjnej przyjmującej dzieci do grup integracyjnych oraz do grup terapeutycznych.
      • prowadzenie dokumentacji zgodnie z przepisami.
    25. Specjalista prowadzi dziennik zajęć specjalistycznych. Do dziennika zajęć specjalistycznych  wpisuje się w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona wychowanków, indywidualny program pracy z dzieckiem, a w przypadku zajęć grupowych tygodniowy plan zajęć, tematy przeprowadzonych zajęć, obecność wychowanków na zajęciach. Indywidualną ocenę postępów dziecka, wnioski do dalszej pracy i zadania do współpracy z rodzicami nauczyciel dokumentuje w zeszycie.
    26. Do zadań specjalistów tworzących zespół należy:
      • rozpoznawanie i rozwijanie predyspozycji i uzdolnień,
      • określanie form i sposobów udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do dokonanego rozpoznania,
      • opracowanie i wdrażanie indywidualnych programów edukacyjno terapeutycznych dla uczniów z orzeczeniem lub opinią
      • opracowanie i wdrażanie planów działań wspierających dla uczniów, posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej,
      • podejmowanie działań wychowawczych i opiekuńczych, w tym rozwiązywanie problemów wychowawczych,
      • organizowanie, koordynowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, ich rodziców i nauczycieli,
      • podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych wobec dzieci, rodziców, nauczycieli,
      • wspieranie rodziców w innych działaniach wyrównujących szanse edukacyjne uczniów,
      • współpraca z instytucjami wspierającymi planowanie i realizację zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
      • założenie Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia/Wychowanka.
    27. Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia/Wychowanka zawiera:
      1. imię (imiona) i nazwisko ucznia;
      2. nazwę szkoły lub placówki oraz oznaczenie klasy, do której uczeń uczęszcza;
      3. podstawę założenia Karty;
      4. diagnozę wynikającą z opinii wydanej przez poradnie psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną;
      5. informacje o stanie zdrowia dziecka;
      6. rozpoznanie dokonane przez Zespół:
      7. obszary, w których uczeń potrzebuje pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
        • 2. zalecane formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, sposoby ich udzielania,
        • 3. czas trwania i wymiar godzin, w którym powinny być realizowane,
        • 4. podpisy osób uczestniczących w posiedzeniu Zespołu,
        • 5. podpis dyrektora szkoły lub placówki.
      W karcie wpisuję się:
      • okresową ocenę efektywności udzielanej uczniowi pomocy oraz propozycje form i sposobów udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej na kolejny okres, z określeniem czasu ich trwania i wymiaru godzin, w którym powinny być realizowane,
      • kartę dołącza się do dokumentacji ucznia.
      W przypadku przejścia ucznia do innego przedszkola:
      • kartę przekazuje się za zgodą rodziców ucznia,
      • karta może stanowić podstawę do kontynuacji działań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej na kolejnych etapach edukacyjnych.
      Karta jest podstawą do opracowania i wdrażania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych i planów działań wspierających dla dzieci. Kopia egzemplarza powyższych dokumentów powinna spoczywać w oddzielnej teczce u psychologa lub pedagoga. Ponadto w oddzielnych teczkach powinny być zgromadzone materiały związane z decyzjami poradni psychologiczno-pedagogicznych dotyczącymi:
      • kształcenia specjalnego, nauczania indywidualnego, odroczeń obowiązku szkolnego,
      • z dokumentami dotyczącymi pomocy materialnej ( decyzje MOPS w sprawie sfinansowania obiadów uczniom, wykaz środków uzyskanych od sponsorów z rejestrem ich wykorzystania, podania rodziców o wsparcie )
      • z pismami przychodzącymi i kopiami pism wysłanych.
      Teczka z opiniami wystawionymi przez nauczycieli zrealizowane w różnych celach powinny znajdować się w jednej teczce.
    28. Nauczyciel przed nawiązaniem stosunku pracy ma obowiązek przedstawić Dyrektorowi informacje z Krajowego Rejestru Karnego.
    29. Zasady etyki zawodowej, stosunek pracy, zasady wynagradzania oraz szczególne prawa i obowiązki nauczycieli określa Ustawa Karta Nauczyciela i wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze.
    30. Nauczyciele Mianowani i Dyplomowani podlegają odpowiedzialności dyscyplinarnej za uchybienie godności zawodu nauczyciela lub jego obowiązkom.  
    31. Za uchybienia przeciwko porządkowi pracy, wymierza się nauczycielowi kary porządkowe.
    32. Karami dyscyplinarnymi dla nauczycieli są:
      • nagana z ostrzeżeniem,
      • zwolnienie z pracy,
      • zwolnienie z pracy z zakazem przyjmowania ukaranego do pracy w zawodzie nauczycielskim w okresie 3 lat od ukarania,
      • wydalenie z zawodu nauczycielskiego,
      • kary dyscyplinarne wymierza komisja dyscyplinarna,   
      • wymierzenie kary  dyscyplinarnej    jest   równoznaczne    z    zakazem przyjmowania ukaranego do pracy w zawodzie nauczycielskim,
      • odpis prawomocnego orzeczenia wraz z uzasadnieniem włącza się do akt osobowych nauczyciela.
  4. W przedszkolu nie można utworzyć stanowiska zastępcy Dyrektora. Dyrektor wyznacza spośród członków Rady Pedagogicznej zastępcę pełniącego obowiązki społecznie. Osoba ta zastępuje Dyrektora w przypadku jego nieobecności.
  5. W przedszkolu są zatrudnieni pracownicy administracji i obsługi. Podstawowym ich zadaniem jest zapewnienie sprawnego działania przedszkola jako instytucji publicznej, utrzymania obiektu i jego otoczenia w ładzie i czystości.
  6. Zakresy obowiązków pracowników niepedagogicznych oraz ich szczegółowe zadania ustala dyrektor przedszkola. Zakresy obowiązków wszystkich pracowników stanowią załączniki do Regulaminu Pracy Przedszkola z Oddziałami nr 37 „Bajkowy Świat” i znajdują się w aktach osobowych. Stosunek pracy pracowników administracji i obsługi regulują przepisy Ustawy - Kodeks Pracy i wydane na tej podstawie przepisy wykonawcze.
  7. Zadania pracowników nie będących nauczycielami
    1. Do obowiązków pracownika administracji zwanego kierownikiem gospodarczym należy :
      • kierowanie zespołem pracowników obsługi,
      • prawidłowe zabezpieczenie majątku ruchomego, pieczęci i dokumentacji przedszkola, środków pieniężnych otrzymywanych do rozliczenia,
      • sprawowanie opieki nad całością pomieszczeń i sprzętu przedszkola;
      • współdziałanie z dyrektorem w sprawach związanych z utrzymaniem w stanie używalności pomieszczeń i sprzętu przedszkola /remonty i konserwacje/,
      • odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie i przygotowanie obiektów przedszkolnych do normalnego funkcjonowania,
      • nadzorowanie remontów,
      • zaopatrywanie przedszkola w żywność i sprzęt;
      • nadzorowanie przyrządzania posiłków i przydzielania porcji żywnościowych dzieciom i personelowi,
      • sporządzanie jadłospisów i raportów żywieniowych, przestrzeganie stawki żywieniowej,
      • pobieranie opłat od rodziców z tytułu korzystania z usług przedszkola,
      • prowadzenie magazynów oraz dokumentacji magazynowej i finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
      • pobieranie opłat od rodziców z tytułu korzystania z przedszkola
      • uczestniczenie w ogólnych zebraniach rodzicielskich, naradach roboczych w razie potrzeby – w posiedzeniach rady pedagogicznej i rady rodziców,
      • uczestniczenie przy kasacji sprzętu i spisie z natury,
      • prowadzenie ewidencji przedmiotów trwałych,
      • ścisła współpraca z księgowym w DBFO,
      • wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora przedszkola, wynikających z organizacji placówki.
    2. Do obowiązków sekretarki w przedszkolu należy:
      • prowadzenie zasobów kancelaryjnych
      • przyjmowanie i ewidencjonowanie korespondencji wpływającej oraz przedstawianie jej do dekretacji
      • rejestrowanie listów zwykłych i poleconych w specjalnie założonym zeszycie.
      •  prowadzenie bazy ofert CV
      • opracowywanie pism i przepisywanie na komputerze innych pism zatwierdzonych przez dyrektora
      • opracowywanie pism we własnym zakresie
      • przyjmowanie rozmów telefonicznych , przyjmowanie interesantów,
      • udzielanie informacji, a w razie potrzeby kierowanie do właściwych osób według kompetencji.
      • prowadzenie teczek akt osobowych i spraw kadrowych pracowników
      • dozorowanie listy obecności pracowników i zeszytu wyjść służbowych
      • na bieżąco kontrolę zwolnień lekarskich pracowników i przedkładanie je w ciągu dwóch dni od otrzymania do DBFO Wola.
      • dostarczanie i odbieranie dokumentów ze wskazanych przez dyrektora urzędów
      • opracowywanie sprawozdań GUS, raportów SIO oraz prowadzenie Arkusz Organizacji i systemu naboru do przedszkola.,
      • przekazywanie pracownikom poleceń dyrektora
      • protokółowanie zebrań obsługi prowadzonych przez dyrektora
      • dozorowanie aktualności książeczek zdrowia i badań pracowników przedszkola
      • prowadzenie księgi dzieci i absolwentów
      • prowadzenie  na bieżąco rejestru dzieci uczęszczających do przedszkola
      • sporządzanie i przesyłanie listy dzieci 5-letnich do szkół rejonowych
      • dbanie o powierzone mienie oraz zapobieganie wszelkim przejawom marnotrawstwa i nadużyciom
      • wykonywanie czynności służbowych najlepszej woli i staranności przy pełnym wykorzystaniu czasu pracy
      • przestrzeganie zasad tajemnicy służbowej
      • przyczynianie się do dobrego imienia placówki poprzez swoją wiedzą fachową
      • oraz kulturalny i uczynny stosunek do współpracowników, rodziców i dzieci.
      • informowanie dyrektora o stanie załatwianych spraw i ewentualnych trudnościach.
      • załatwianie innych czynności zleconych przez dyrektora
      • Przyjmowanie odpłatności od rodziców za zajęcia dodatkowe oraz składek na Radę Rodziców, terminowe ich rozliczanie
    3. Do obowiązków kucharki w przedszkolu należy:
      1. przyrządzanie punktualnie zdrowych i higienicznych posiłków,
      2. przyjmowanie produktów z magazynu, kwitowanie ich odbioru w raportach żywieniowych i dbanie o racjonalne ich zużycie,
      3. prowadzenie magazynu podręcznego,
      4. utrzymywanie w stanie używalności powierzonego sprzętu kuchennego i dbanie o czystość pomieszczeń kuchennych,
      5. branie udziału w ustalaniu jadłospisów,
      6. zgodne z przepisami przechowywanie prób żywieniowych,
      7. wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora, wynikających z organizacji pracy placówki.
    4. Do obowiązków pomocy kuchennej w przedszkolu należy :
      • pomoc kucharce w przyrządzaniu posiłków,
      • utrzymywanie w czystości mebli, sprzętu i naczyń kuchennych oraz pomieszczeń magazynowych,
      • załatwianie zleconych czynności związanych z zakupem i dostarczaniem żywności,
      • wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora, wynikających z organizacji pracy placówki.
    5. Do obowiązków pomocy nauczycielki należy :
      • pełnienie czynności opiekuńczych i obsługowych w stosunku do wychowanków,
      • pomaganie nauczycielowi oddziału w przygotowaniu pomocy i rekwizytów do zajęć, zabaw, ćwiczeń i gier,
      • czynne uczestnictwo w zajęciach i zabawach z dziećmi prowadzonych przez nauczyciela,
      • utrzymanie czystości w przydzielonych pomieszczeniach,
      • wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora i kierownika gospodarczego.
    6. Do obowiązków woźnej przedszkola należy :
      • utrzymywanie czystości w powierzonych pomieszczeniach zgodnie z wymogami i przepisami SANEPID-u,
      • pełna obsługa przy posiłkach /podawanie, sprzątanie, zmywanie/,
      • rozkładanie i składanie leżaków,
      • pomoc dzieciom w wykonywaniu czynności samoobsługowych,
      • spełnianie czynności opiekuńczych i obsługowych w stosunku do dzieci, poleconych przez nauczyciela oraz innych, wynikających z rozkładu dnia,
      • pomoc w czynnościach porządkowych podczas prowadzenia przez nauczyciela zajęć,
      • uczestniczenie w wycieczkach i spacerach poza terenem przedszkola,
      • czuwanie nad bezpieczeństwem dzieci,
      • wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora i kierownika gospodarczego wynikających z organizacji pracy.
    7. Do obowiązków dozorcy przedszkola należy :
      • otwieranie i zamykanie przedszkola,
      • codzienna kontrola zabezpieczenia przed pożarem i kradzieżą,
      • utrzymywanie porządku i czystości na terenie przedszkola oraz terenu należącego do przedszkola,
      • pilnowanie, aby na terenie przedszkola nie przebywały osoby nieupoważnione,
      • dbanie o odpowiedni stan techniczny budynku oraz maszyn i sprzętu w przedszkolu,
      • utrzymanie porządku w pomieszczeniach piwnicznych i innych przydzielonych pomieszczeniach,
      • sprzątanie terenu wokół przedszkola,
      • odśnieżanie dojść i wjazdów do budynku,
      • grabienie liści,
      • czuwanie i zabezpieczanie mienia przed zniszczeniem i kradzieżą,
      • całkowita odpowiedzialność za mienie przedszkola w czasie pełnienia dyżuru,
      • systematyczne kontrolowanie obiektu, zgłaszanie awarii wodno – kanalizacyjnych i elektrycznych,
      • dbanie o stan sprzętu sportowego oraz zabawek w pomieszczeniach i w ogrodzie, (wykonywanie drobnych napraw w budynku i na terenie przedszkola, a także sprzętu i  zabawek),
      • dbałość o powierzone urządzenia i narzędzia pracy,
      • wykonywanie prac związanych z utrzymaniem w należytym stanie ogrodu przedszkolnego – troska o roślinność,
      • w czasie wakacji i remontów usuwanie z pomieszczeń mebli i sprzętu, należyte ich zabezpieczenie,
      • dokonywanie zakupów artykułów spożywczych oraz innych artykułów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania przedszkola,
      • pomoc kierownikowi gospodarczemu w zaopatrywaniu przedszkola, uczestniczeniem w większych zakupach,
      • wykonywanie zleconych przez dyrektora prac administracyjnych, które wynikają z organizacji przedszkola
    8. Do zadań szatniarki należy:
      • utrzymywanie w czystości pomieszczeń szatni, łazienek (ogrodowej i dla pracowników przedszkola) oraz gabinetu dyrektora,
      • uzupełnianie mydła , ręczników jednorazowych, ochraniaczy na buty
      • dyżurowanie w szatni w czasie odbierania dzieci,
      • pomoc przy rozbieraniu i ubieraniu dzieci,
      • pomoc przy myciu rąk , korzystaniu z toalety ogrodowej,
      • pomoc przy dzieciach w sytuacjach tego wymagających,
      • wydawanie dzieci tylko rodzicom lub upoważnionym osobom,
      • obsługiwanie telefonu w szatni,
      • wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora lub osobę upoważnioną wynikających z organizacji pracy przedszkola.
  8. Stosunek pracy pracowników administracji i obsługi regulują odrębne przepisy.
  9. Wszyscy pracownicy mają obowiązek zapoznania się z przepisami prawa wewnętrznego obowiązującego na terenie przedszkola.
  10. Na terenie przedszkola pracownicy nie korzystają z telefonów komórkowych i innych urządzeń (np. laptopy,epody,mp3 i inne),w przypadku wyższej konieczności dopuszcza się skorzystanie z wyżej wymienionych urządzeń. 
Pokaż informacje o artykule