Do obowiązków pracownika administracji zwanego kierownikiem gospodarczym należy :
· kierowanie zespołem pracowników obsługi,
· prawidłowe zabezpieczenie majątku ruchomego, pieczęci i dokumentacji przedszkola, środków pieniężnych otrzymywanych do rozliczenia,
· sprawowanie opieki nad całością pomieszczeń i sprzętu przedszkola;
· współdziałanie z dyrektorem w sprawach związanych z utrzymaniem w stanie używalności pomieszczeń i sprzętu przedszkola /remonty i konserwacje/,
· odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie i przygotowanie obiektów przedszkolnych do normalnego funkcjonowania,
· nadzorowanie remontów,
· zaopatrywanie przedszkola w żywność i sprzęt;
· nadzorowanie przyrządzania posiłków i przydzielania porcji żywnościowych dzieciom i personelowi,
· sporządzanie jadłospisów i raportów żywieniowych, przestrzeganie stawki żywieniowej,
· pobieranie opłat od rodziców z tytułu korzystania z usług przedszkola,
· prowadzenie magazynów oraz dokumentacji magazynowej i finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
· pobieranie opłat od rodziców z tytułu korzystania z przedszkola
· uczestniczenie w ogólnych zebraniach rodzicielskich, naradach roboczych
w razie potrzeby – w posiedzeniach rady pedagogicznej i rady rodziców,
· uczestniczenie przy kasacji sprzętu i spisie z natury,
· prowadzenie ewidencji przedmiotów trwałych,
· ścisła współpraca z księgowym w DBFO,
· wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora przedszkola, wynikających z organizacji placówki
· prowadzenie zasobów kancelaryjnych
· przyjmowanie i ewidencjonowanie korespondencji wpływającej oraz przedstawianie jej do dekretacji
· rejestrowanie listów zwykłych i poleconych w specjalnie założonym zeszycie.
· prowadzenie bazy ofert CV
· opracowywanie pism i przepisywanie na komputerze innych pism zatwierdzonych przez dyrektora
· opracowywanie pism we własnym zakresie
· przyjmowanie rozmów telefonicznych , przyjmowanie interesantów,
· udzielanie informacji, a w razie potrzeby kierowanie do właściwych osób według kompetencji.
· prowadzenie teczek akt osobowych i spraw kadrowych pracowników
· dozorowanie listy obecności pracowników i zeszytu wyjść służbowych
· na bieżąco kontrolę zwolnień lekarskich pracowników i przedkładanie je
w ciągu dwóch dni od otrzymania do DBFO Wola.
· dostarczanie i odbieranie dokumentów ze wskazanych przez dyrektora urzędów
· opracowywanie sprawozdań GUS, raportów SIO oraz prowadzenie Arkusz Organizacji i systemu naboru do przedszkola.,
· przekazywanie pracownikom poleceń dyrektora
· protokółowanie zebrań obsługi prowadzonych przez dyrektora
· dozorowanie aktualności książeczek zdrowia i badań pracowników przedszkola
· prowadzenie księgi dzieci i absolwentów
· prowadzenie na bieżąco rejestru dzieci uczęszczających do przedszkola
· sporządzanie i przesyłanie listy dzieci 5-letnich do szkół rejonowych
· dbanie o powierzone mienie oraz zapobieganie wszelkim przejawom marnotrawstwa i nadużyciom
· wykonywanie czynności służbowych najlepszej woli i staranności przy pełnym wykorzystaniu czasu pracy
· przestrzeganie zasad tajemnicy służbowej
· przyczynianie się do dobrego imienia placówki poprzez swoją wiedzą fachową
· oraz kulturalny i uczynny stosunek do współpracowników, rodziców i dzieci.
· informowanie dyrektora o stanie załatwianych spraw i ewentualnych trudnościach.
· załatwianie innych czynności zleconych przez dyrektora
· Przyjmowanie odpłatności od rodziców za zajęcia dodatkowe oraz składek na Radę Rodziców, terminowe ich rozliczanie
Do obowiązków kucharki w przedszkolu należy:
· przyrządzanie punktualnie zdrowych i higienicznych posiłków,
· przyjmowanie produktów z magazynu, kwitowanie ich odbioru w raportach żywieniowych i dbanie o racjonalne ich zużycie,
· prowadzenie magazynu podręcznego,
· utrzymywanie w stanie używalności powierzonego sprzętu kuchennego i dbanie o czystość pomieszczeń kuchennych,
· branie udziału w ustalaniu jadłospisów,
· zgodne z przepisami przechowywanie prób żywieniowych,
· wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora, wynikających z organizacji pracy placówki.
Do obowiązków pomocy kuchennej w przedszkolu należy :
· pomoc kucharce w przyrządzaniu posiłków,
· utrzymywanie w czystości mebli, sprzętu i naczyń kuchennych oraz pomieszczeń magazynowych,
· załatwianie zleconych czynności związanych z zakupem i dostarczaniem żywności,
· wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora, wynikających z organizacji pracy placówki.
Do obowiązków pomocy nauczycielki należy :
· pełnienie czynności opiekuńczych i obsługowych w stosunku do wychowanków,
· pomaganie nauczycielowi oddziału w przygotowaniu pomocy i rekwizytów do zajęć, zabaw, ćwiczeń i gier,
· czynne uczestnictwo w zajęciach i zabawach z dziećmi prowadzonych przez nauczyciela,
· utrzymanie czystości w przydzielonych pomieszczeniach,
· wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora i kierownika gospodarczego.
Do obowiązków woźnej przedszkola należy :
· utrzymywanie czystości w powierzonych pomieszczeniach zgodnie z wymogami i przepisami SANEPID-u,
· pełna obsługa przy posiłkach /podawanie, sprzątanie, zmywanie/,
· rozkładanie i składanie leżaków,
· pomoc dzieciom w wykonywaniu czynności samoobsługowych,
· spełnianie czynności opiekuńczych i obsługowych w stosunku do dzieci, poleconych przez nauczyciela oraz innych, wynikających z rozkładu dnia,
· pomoc w czynnościach porządkowych podczas prowadzenia przez nauczyciela zajęć,
· uczestniczenie w wycieczkach i spacerach poza terenem przedszkola,
· czuwanie nad bezpieczeństwem dzieci,
· wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora i kierownika gospodarczego wynikających z organizacji pracy.
Do obowiązków dozorcy przedszkola należy :
· otwieranie i zamykanie przedszkola,
· codzienna kontrola zabezpieczenia przed pożarem i kradzieżą,
· utrzymywanie porządku i czystości na terenie przedszkola oraz terenu należącego do przedszkola,
· pilnowanie, aby na terenie przedszkola nie przebywały osoby nieupoważnione,
· dbanie o odpowiedni stan techniczny budynku oraz maszyn i sprzętu w przedszkolu,
· utrzymanie porządku w pomieszczeniach piwnicznych i innych przydzielonych pomieszczeniach,
· sprzątanie terenu wokół przedszkola,
· odśnieżanie dojść i wjazdów do budynku,
· grabienie liści,
· czuwanie i zabezpieczanie mienia przed zniszczeniem i kradzieżą,
· całkowita odpowiedzialność za mienie przedszkola w czasie pełnienia dyżuru,
· systematyczne kontrolowanie obiektu, zgłaszanie awarii wodno – kanalizacyjnych i elektrycznych,
· dbanie o stan sprzętu sportowego oraz zabawek w pomieszczeniach i w ogrodzie, (wykonywanie drobnych napraw w budynku i na terenie przedszkola, a także sprzętu i zabawek),
· dbałość o powierzone urządzenia i narzędzia pracy,
· wykonywanie prac związanych z utrzymaniem w należytym stanie ogrodu przedszkolnego – troska o roślinność,
· w czasie wakacji i remontów usuwanie z pomieszczeń mebli i sprzętu, należyte ich zabezpieczenie,
· dokonywanie zakupów artykułów spożywczych oraz innych artykułów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania przedszkola,
· pomoc kierownikowi gospodarczemu w zaopatrywaniu przedszkola, uczestniczeniem w większych zakupach,
· wykonywanie zleconych przez dyrektora prac administracyjnych, które wynikają z organizacji przedszkola
Pokaż informacje o artykule